Chat Di Laman Web Istimewa.......

Sape sape murid tahun 6 amanah silalah pergi ke http://www.gardneryahoochat.t35.com/ untuk pergi ke laman khas untuk 6 amanah.....bleh gunakan email yahoo untuk sign in....cuma untuk murid tahun 6 amanah dan murid di skptm......try lah........salam.........

Jika ketika sign in keluar error mungkin masih tidak boleh digunakan lagi.....underconstruction......

Posted by M.A.R | at 9:01 PM | 0 comments

Keputusan UPSR dah keluar ..........





Seramai 29 orang murid telah berjaya mendapat 5A....
20 murid perempuan 9 murid lelaki.......
kepada yang tidak berjaya mendapat 5A jangan sedih kuatkan semangat.....


SELAMAT TINGGAL KAWAN-KAWAN





Posted by M.A.R | at 12:17 AM | 0 comments

Tokoh Murid Tahun 2009



Tokoh murid Shahirah dan Zalifah

Posted by M.A.R | at 12:07 AM | 0 comments

Hang Tuah Failed SPM ......Tak Bertuah.......

video

Harap keputusan UPSR kita tak failed semua cam Hang Tuah ni .......

Posted by M.A.R | at 3:23 PM | 0 comments

Lawatan Ke Kuala Lumpur Dan Melaka (SKPTM)

video

Posted by M.A.R | at 3:56 AM | 0 comments

Suasana Majlis Hari Raya

video

Posted by M.A.R | at 1:36 AM | 0 comments

PENGAMBARAN DI DALAM KELAS.......

video

Posted by M.A.R | at 6:39 PM | 0 comments

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Posted by M.A.R | at 9:05 PM | 0 comments

Nak Berkenalan Dengan Kami.....

bEmail Yahoo Messenger:


aliridha897@yahoo.com/hyperhipo89@yahoo.com (Ali Ridha)

hyperhipo88@yahoo.com (Ariessa)

ammar_shahmi27@yahoo.com (Ammar Syahmi)

Omar_haziq@yahoo.com (Haziq)

fire_burningman@yahoo.com (Ihsan)

azim_syahmi97@yahoo.com (Azim)

sarjeant_orof@yahoo.com (Izwan)

sakinah1515@yahoo.com (Sakinah)

kaisara_hana@yahoo.com (Fazierra)

shasha_shaz97@yahoo.com (Aisyah)

najwa_catcutez@yahoo.com (Najwa)

teenagersmychemicalromance@yahoo.com (Shahirah)

spongebob_diyana@yahoo.com (Diyana)

Posted by M.A.R | at 2:13 AM | 0 comments

Ucapan Sempena Tamat UPSR Murid 6 Amanah

Askum kawan kawan seperjuangan . Pada hari ini kita telah bebas untuk sementara dari pembelajaran...(UPSR).....Saya harap kita semua mendapat keputusan yang cemerlang dari tahun tahun yang lepas..........saya sangat berterima kasih dan berdoa untuk guru-guru yang mengajar saya tanpa mengeluh sedikit pun.....saya mengucapkan terima kasih juga kepada rakan seperjuangan yang turut membantu dalam pelajaran.........

Ucapan disampaikan oleh
Muhammad Ali Ridha ( Pemilik Blog Ini )



Askum murid-murid tahun 6 Amanah.Hari ni kita dah merdeka (UPSR) . Moga-moga kita berjaya dapat 5A.......Harap kita dapat pecahkan rekod sekolah. Marilah kita sama-sama berdoa ye....Saya ucapkan banyak-banyak terima kasih kepada cikgu yang selalu ajar saya siang dan malam....moga-moga cikgu akan panjang umur.......kawan-kawan yang membantu saya pun sama....

Ucapan disampaikan oleh
Syarifah Nur Sakinah



Terima kasih kepada semua guru-guru yang mengajar saya...saya berharap sangat dapat 5A dan tak sabar nak duit raya....

Ucapan disampaikan oleh
Ihsan dan Redhuan



Terima kasih kepada guru-guru yang pernah mengajar saya sehingga sekarang ....saya telah habis periksa jadi saya ingin mengucapkan banyak-banyak terima kasih kepada guru-guru dan bersempena bulan Ramadhan ini...cikgu halalkan segala hutang saya tolong halalkan yer....Selamat Hari Raya...

Ucapan disampaikan oleh
Amiruddin



Saya mengucapkan kepada semua murid darjah 6.....Merdeka!!! Merdeka!!! Merdeka!!!!...Ok....cukup aku cuma nak ucapkan .....2...3...habis berlajar,Selamat Hari Raya...Marvelous...Marvelous...Marvelous,Ha..ha..ha..Boleh satu lagi...2...3...kena lempang dengan kakak..Ah..Ah..Merdeka!!!!.........

Ucapan disampaikan oleh
Ammar Syahmi



Saya ingin mengucapkan selamat hari raya.......Terima kasih buat semua guru yang telah mengajar kami semua...Jasamu tetap dikenang.....

Ucapan disampaikan oleh
Haziq bin Omar



Askum kepada guru-guru dan murid-murid tahun 6....saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada guru-guru yang mendidik saya selama ini....Kini cikgu,saya telah merdeka dengan usaha saya selama 6 tahun ini...saya mengucapkan selamat maju jaya kepada kawan-kawan saya.....

Ucapan disampaikan oleh
Izwan Ikmal



Selamat maju jaya kepada guru-guru dan kawan-kawan di SKPTM dan seluruh dunia....Jangan lupa bagi duit raya banyak-banyak...

Ucapan disampaikan oleh
Azim Syahmi



Askum.....sudah 9 bulan kita berperang akhirnya tamat peperangan ini...Kita sudah merdeka!!!Yahooooooooooo..saya ingin mengucapkan terima kasih kepada orang yang mendidik saya.....saya harap kita semua dapat 5A...Salam...

Ucapan disampaikan oleh
Aisyah



Askum,sudah sembilan bulan kita bersama akhirnya sampai di sini..saya mengucapkan terima kasih kepada guru-guru yang mengajar saya..Terima kasih juga kepada kawan yang mengajar saya nasihat dan semangat untuk menghadapi peperiksaan ...saya harap kita semua dapat 5A...

Ucapan disampaikan oleh
Ammar Yassier

Posted by M.A.R | at 2:23 AM | 0 comments

Menguji Kepekaan Anda Di Keadaan Sekeliling

Adakah anda nampak harimau tersembunyi atau "the hidden tiger" selain dari harimau dibawah ini :



Anda memang hebat jika dapat melihat harimau tersembunyi di dalam gambar ini.

Posted by M.A.R | at 11:25 PM | 0 comments

Teka teki paling susah di dunia!!!!!!

Teka teki ini dicipta oleh Albert Einstein pada tahun awal 1800.Albert Einstein mendapati 98% orang di dunia tidak dapat menyelesaikannya.......Bolehkah anda menyelesaikannya dan menjadi 2% yang dapat menyelesaikannya..........Boleh ke...........Kalau rasa terror sangat diri hampa tu....
Selesaikannya.........Teka teki ini dalam bahasa inggeris........silakan selesaikannya...........


- In a street there are five houses, painted five different colors.

- In each house lives a person of different nationality.

- These five homeowners each drink a different kind of beverage, smoke different brand of cigar and keep a different pet.

Einstein's riddle is: Who owns the fish?

Albert Eistein cukup baik kerana memberi 15 klu untuk hampa.... ini klu-klunya.......

1. The British man lives in a red house.
2. The Swedish man keeps dogs as pets.
3. The Danish man drinks tea.
4. The Green house is next to, and on the left of the White house.
5. The owner of the Green house drinks coffee.
6. The person who smokes Pall Mall rears birds.
7. The owner of the Yellow house smokes Dunhill.
8. The man living in the center house drinks milk.
9. The Norwegian lives in the first house.
10. The man who smokes Blends lives next to the one who keeps cats.
11. The man who keeps horses lives next to the man who smokes Dunhill.
12. The man who smokes Blue Master drinks beer.
13. The German smokes Prince.
14. The Norwegian lives next to the blue house.
15. The Blends smoker lives next to the one who drinks water.


P/S: Ariessa bin Nordin tahniah kerana dapat menjawab dengan tepat.......dapatlaaa RM5 tu.........yang lain takpe kerana tak dapat menjawab soalan ini ...............

Posted by M.A.R | at 2:59 AM | 0 comments

Aktiviti Memuatkan Seramai Mana Orang Yang Boleh Di Dalam Satu Kertas.

Aktiviti ini sudah pernah dilakukan ketika motivasi diri yang lepas.Kumpulan Ihsan NASRAN kumpulan yang pertama yang berjaya melakukan aktiviti ini secara JUJUR .Manakala kumpulan 6, kumpulan pertama yang menipu diikuti kumpulan 2.Lain kali tak payah menipu bukan dapat pe pun ,lainlah aktiviti bina menara tu .RM 10 tu bukan sikit.Tapi kumpulan pemilik blog ni tak menipu pun.


P.S: Jangan main tipu paham tak!!!!

Posted by M.A.R | at 7:04 AM | 0 comments

Pertandingan Menara Tertinggi dan Stabil Menggunakan Spageti.



Dengan menggunakan lidi spageti kumpulan 3 telah memenangi pertandingan ini.Pada mulanya sir Zazolnizam memberitahu kumpulan yang membina menara tertinggi sahaja akan memenangi pertandingan itu.Kebanyakkan kumpulan membina menara yang tinggi tetapi tidak stabil.Tetapi tiga kumpulan membina menara yang tinggi dan stabil.Ketiga-tiga kumpulan itu mendapat RM 10.


P.S : Lain kali buat la stabil jangan nak tinggi je.....tapi kumpulan 3 paling tinggi dan stabil.Cuma beza 1 cm je.Kumpulan 3 90 cm ,kumpulan 6 89 cm.Nasib baik menang...he he.Tapi kumpulan 2 out sebab terlampau tinggi lepas tu condong.Ha ha ha lawak lawak....

Posted by M.A.R | at 8:31 PM | 0 comments

Senarai Nama Murid 6 Amanah

1. Muhd Ali Ridha ( Ketua Kelas ) (OWNER)
2. Azim Syahmi ( Pengawas )
3. Redhuan ( Penolong Ketua Pengawas )
4. Haziq Omar (Pengawas)
5. Amirrudin ( Pengawas)
6. Ahmad Widad ( Pengawas)
7. Afiq Anas ( Pengawas)
8. Izwan Ikmal ( Pengawas Pusat Sumber )
9. Ammar Yasier
10.Syafiq Ameer
11.Zamirul
12.Ammar Syahmi
13.Ihsan Nasran
14.Luqman
15.Ariessa Nordin
16.Megat Nazmi
17.Hafeez Azizi
18.Firdaus Kassim
19.Diyana ( Penolong )
21.Syahirah ( Ketua Murid ) (TOKOH MURID)
20.Syarifah Nur Sakinah ( Pengawas )
22.Adlin ( Pengawas )
23.Jannatul ( Pengawas Pusat Sumber )
24.Zalifah ( Pengawas ) (TOKOH MURID)
25.Anith ( Pengawas Pusat Sumber )
26.Hani ( Pengawas Pusat Sumber )
27.Najwa ( Pengawas )
28.Adilah ( Pengawas Pusat Sumber )
29.Nabilah Syuhada ( Pengawas Pusat Sumber )
30.Ghazwani ( Pengawas )
31.Hazwani ( Pengawas )
32.Ainin ( Pengawas Pusat Sumber )
33. Fazierra ( Pengawas Pusat Sumber )
34.Sabarina ( Pengawas Pusat Sumber )
35.Ain Natasya ( Pengawas Pusat Sumber )
36.Aisyah ( Pengawas )
37.Ain Zakaria
38.Liyana
39.Sarah Tajuddin
40.Huda

P.S : 45% LELAKI
55% PEREMPUAN

Posted by M.A.R | at 2:44 AM | 0 comments

Gerhana Matahari Terlama Pada Abad Ini !!!!

Bermula dari 8.28 hingga 9.45 gerhana matahari separa telah berlaku pada 22/7/2009 di Malaysia .Gerhana Matahari penuh berlaku di India pada tengah hari. Gerhana Matahari ini adalah paling lama jangka masanya dan dijangka gerhana ini akan berlaku lagi pada tahun 2132.Mungkin kita sudah ......... pada tahun itu.Sesiapa yang tidak melihat gerhana matahari itu,anda bolehlah melihatnya pada tahun 2132.Itu pun kalau boleh........... . Gambar GerhanaMatahari yang diambil :








Gambar ini diambil di India sebelum bertukar penuh



Gambar Gerhana Matahari Penuh





Posted by M.A.R | at 2:35 AM | 0 comments